Вокал

0
96

«У нього немає слуху!». Як часто ми чуємо ці слова від різних людей!

Тут варто знати, що є вокальних слух, а є музичний. Люди, які мають чудовим музичним слухом, далеко не завжди можуть стати співаками.

У цій статті ми розберемо основи формування вокального слуху.

Здатність людини говорити, співати або грати на музичних інструментах пов’язана зі здатністю сприймати звуки з навколишнього середовища. Тому якщо людина з народження позбавлений слуху, він не набуде дару мови, не кажучи вже про спів або грі на музичних інструментах преподаватель по вокалу в Харькове.

Мова — це теж рефлекс. Фізіологічною основою мови людини є ціла система складних умовних рефлексів в корі головного мозку. Безумовними подразниками є самі предмети зовнішнього світу (кольори, запахи, звуки і т. Д.), А умовними — ті слухові, м’язові, зорові та інші подразники, які виникають у людини в процесі освіти і сприйняття мови. Наприклад, скибочку лимона, якщо його покласти в рот, викликає у людини сильне відділення слини. Це безумовний рефлекс. Однак один тільки вигляд лимона і навіть спогад про нього вже саме по собі викликає у нас слинотеча. Це і є умовний рефлекс.

Слово «лимон» є для нас сигналом відчуття кислоти, тому звукову мову можна назвати «сигналом сигналів». Саме завдяки слову стало можливим створення науки і мистецтва.

Звукову мова людина сприймає за допомогою слуху. А в основі співочої здатності насамперед лежить слухання і сприйняття чужого співу і музики. І подібно до того як дитина, навчаючись мови, мимоволі починає відтворювати всі фонетичні особливості мови оточуючих, наприклад «окать», так і співак при навчанні співу мимоволі наслідує звучання співочих голосів, в оточенні яких він виховується. Слухове сприйняття — це найперший і найважливіший етап навчання, якому буде підпорядкована надалі вся робота по налагодженню м’язового голосового апарату.

ЯК ЖЕ РОЗВИНУТИ ВОКАЛЬНИЙ СЛУХ?

Один з важливих методів виховання співака — це постійне слухання їм кращих майстрів вокалу, постійне «наповнення» учня слуховими враженнями та звуковими образами. Але важливо, щоб ці всі музичні сигнали були красивими, складними і досконалими.

На практиці відомо, що успіхи у вокалі в значній мірі пояснюються хорошим раннім музично-вокальним вихованням дітей. Тому ми повинні з великою вимогливістю ставитися до того, що слухають наші діти по радіо, телебаченню і на концертах, і до всього того, що формує їх смаки. Адже в ранньому віці завжди підвищена вразливість слуху.

Практика навчання дорослих людей в студії вокалу «VocalVictory» показує, що якщо людина хоч півроку в дитинстві навчався грі на будь-якому музичному інструменті, то грамотне музичне сприйняття і слух присутні з 98% ймовірністю.

Один натураліст виконав цікавий досвід зі співочими птахами, який він описує так: «Я виховував коноплянок, взявши їх пташенята з гнізда, з трьома жайворонками, що володіють найкращим голосом. . . Кожна коноплянка замість того, щоб співати так, як це властиво її виду, цілком сприйняла манеру співу свого вчителя. Коли манера співу коноплянки, навченої жайворонком, цілком встановилася, я три місяці тримав її в одній клітці з двома звичайними Коноплянка; коноплянка не запозичувати у своїх нових співмешканок жодного прийому, але цілком зберегла манеру співу жайворонка … ».

Завдяки значно більш високому рівню розвитку нервової системи людина має незрівнянно більші можливості в сенсі вдосконалення придбаних ним будь-яких рефлексів і навичок, в тому числі і вокальних. Однак чим раніше засвоєний людиною будь-якої рефлекс, тим він міцніше і важче піддається переробці з роками.

Тому в навчанні вокалу завжди в рази складніше перевчити співака, який володіє неправильною манерою співу, ніж навчити правильно співати з нуля.

ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here